Ibiza
2006.02.27. 15:42
Húúúúúúúúúúúúúúú.
Seat Ibiza TDI |
A karosszéria már önmagában is remek munka: a sárvédők felperemezve, a kilincsek, az oldalindexek és az ablakmosó fúvókák eltüntetve, a csomagtérajtó letisztítva, a motorháztető morcosítva. Persze, a lökhárítók sem maradtak régi formájukban, de míg a hátsó csak egy alapos módosításon esett át, addig a gyári első lökös helyét egy - meglepő módon szintén átdolgozott - FK front vette át. A küszöbök teljesen egyedileg készültek, saját elképzelések alapján. Ezek mellett olyan kiegészítők adják a karosszéria végő simításait, mint a Lexus hátsó lámpák, az egyedi tükrök, az egykarú ablaktörlő, a 16V antenna és az egész művet egységes formába öntő Standox-féle "Kawasaki-Orange" fényezés.

Amerika itt van... Ezt a mestermunkát méltóképpen teszi teljessé a Niche Orca, krómozott alufelni-garnitúra. Bár a 7,5x17"-os, amerikai csodagörgők 125 ezer forintos darabonkénti ára iszonyú drágának tűnik, látványban egyetlen európai felni sem ér a nyomába. Igazi kaliforniai életérzést csak ilyen stílusú felnikkel érhetünk el. Felszerelésükhöz amúgy 4x100-5x100-as osztókör-átalakító, valamint 20 mm-es nyomtávszélesítők is kellettek. A felnikre szerelt 195/40-es gumik és a sárvédők közti távolságot a lehető legkisebbre veszi a Koni futómű, ami elöl 90, hátul 80 mm-rel ülteti lejjebb a kocsit. Az 1,9-es, TDI motor az egyik legjobb tuningalap, hiszen a turbónyomás növelésével és a befecskendezés megváltoztatásával komoly erőtartalékokat lehet előcsalogatni belőle. Ha ehhez még hozzáadjuk a sportlégszűrőt és a -kipufogót, máris 145 lóerő áll készen. Idő kérdése Péter a belső tér átalakításait és a hifi beépítését is elkezdte, de ahogy az lenni szokott, egy igazi tuningautó soha nincs 100%-osan készen. Amit már megcsodálhatunk, az a világoskék flockolás a műszerfalon, a középkon zolon és az ajtókárpitokon, továbbá az Isotta Corsa sportkormány, a Sparco pedálok és az Audi TT váltógomb. Péter ezúton szeretne köszönetet mondani Jécsai Györgynek (Standox), Katics Viktornak (Niche felnik), Morvay Tamásnak (Velur-Dekor), Herbán Zoltánnak, Győrfi Endrének, Pál Kornélnak, Végh Tamásnak, Sipos Péternek és az RS Tuningnak a segítségért. Mi pedig csak reméljük, hogy ha az Ibiza elkel (mert az apróhirdik között látható, hogy eladósorban van) Péter ismét nekiveselkedik egy hasonló projektnek!
Technikai adatok |
Típus: |
Seat Ibiza TDI |
Futómű: |
állítható, Koni (-90/80 mm) |
Felnik/gumik: |
7,5x17-es, Niche Orca, amerikai krómfelnik; 195/40-es gumik; 20 mm-es osztókör-átalakító, nyomtávszélesítők |
Fényezés: |
Standox "Kawasaki-Orange" |
Motor: |
1,9-es TDI; chiptuninggal 145 LE, 310 Nm |
Karosszéria: |
sárvédők felperemezve; a kilincsek, az oldalindexek és az ablakmosó fúvókák eltüntetve; a csomagtérajtó letisztítva; a motorháztető morcosítva; átalakított FK front elöl; átalakított gyári lökhárító hátul; egyedi küszöbök; Lexus hátsó lámpák; egyedi tükrök; egykarú ablaktörlő; 16V antenna |
Belső tér: |
világoskék flockolás a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtókárpitokon; Isotta sportkormány; Sparco pedálok; Audi TT váltógomb |
|
| |
|