Rs Tuning Golf III
2006.02.27. 15:33
Elég jó!!!
Mint azt már a hazai tuningelittől megszokhattuk, Krisztián sem követte szentírásként a nyugat európai amatőr építők agyonismételt trükkjeit, hanem új gondolatokat valósított meg autóján. Alapnak viszont az egyik legnépszerűbbet, a Golf III-ast választotta, annak is egy limitált szériás példányát az utolsó évjáratból, 1997-ből: az Ottmar Editiont.

Aki egy kicsit jártas Amerika-témában, annak a 76-os szám nem lehet teljesen idegen. Igen, a Nascar-széria sokáig egyik legnagyobb szponzoráról van szó, a 76 nevű benzinkúthálózatról, ami egyébként a mai napig is működik. A hetvenes években a cég akkora hírnevet szerzett, hogy még a Porsche is a logóról ismert narancssárga színbe bújtatta a 911-es egyik limitált szériáját, természetesen 1976-ban. Ráadásul az autót Amerikában, az olajcéggel együttműködve mutatták be a nagyközönségnek. Krisztián gépét az RS Tuning faragta át közös ötletelés alapján, de a végeredményhez nagyban hozzájárult a fenti Porsche-sztori is. A karosszérián csak néhány apróbb változtatás történt, a spoilerezés gondolata ugyanis egy cult-autónál fel sem merülhetett. Természetesen a sárvédőket felperemezték, az első lökhárítót átalakították, a csomagtérajtót letisztították, a hátsó rendszám helyét pedig lekicsinyítették az RS-műhelyben. Majd olyan kiegészítők kerültek beszerzésre, mint az FK Angel Eyes xenon fényszórók, a piros-fehér kristály hátsó lámpák és fehér oldalindexek. A Polo 6N kilincseit viszont tényleg csak az veszi észre, aki a Golf III-ast úgy ismeri, mint a tenyerét. Nézzük csak meg azt a bizonyos fényezést: jól jött a Golf fekete alapszíne, ami alul megmaradt, a tetőt viszont "76"-os narancssárgára fújták. A 76-os logó is a tetőn kapott helyet, a két alapszínt pedig a trendnek megfelelően egy pepita csík választja el. A Golfot egy állítható, FK futómű ülteti extrém mély szintre, ami konkrétan elöl 110, hátul 90 mm-nyi mínuszt jelent a gyári magassághoz képest. Egyértelmű, hogy a cultos VW-ken a Porsche-felnik a legmenőbbek, de míg mindenki a tükörfényes polírozás vagy a krómozás mellett dönt, addig Krisztián egyszerűen mattfeketére fújta a 7,5x17-es, Cup 1-es görgőket, melyeket 195/40-es gumikkal egészített ki. A gyári Ottmar-szériás belső térhez nemigen kellett hozzányúlni, az érdekesen mintázott félbőr ülésekkel már eleve egyedi értéket képviselt. A gyári kormány viszont nem maradt a csapatban, helyére egy Isotta kormány került. Ezenkívül egy hot-rod stílusú tűzoltó palackkal és egy szolid hifirendszerrel lett gazdagabb a belső.
Technikai adatok |
Típus: |
VW Golf III TDI Ottmar Art (limitált darabszám) |
Évjárat: |
1997 |
Motor: |
1,9 l-es, turbódízel, 110 LE |
Futómű: |
állítható magasságú, FK (-110/90 mm) |
Karosszéria: |
peremezett sárvédők; Polo 6N kilincsek; átalakított első lökhárító; a csomagtérajtóról embléma és ablaktörlő eltüntetve; a rendszámbemélyedés hátul lekicsinyítve; FK Angel Eyes fényszórók + xenon; piros-fehér kristály hátsó lámpák, fehér oldalindexek |
Fényezés: |
felül "Porsche 76"-narancs; alul lakkfekete; pepita határolócsík a két szín között; 76-os logó a tetőn |
Hifi: |
Philips fejegység; Sony végfok; Kicker mélynyomóláda; Dietz Boa kond |
Belső tér: |
Isotta kormány és pedálsor; egyedi tűzoltó palack |
|
|
|